Alışveriş Sepetiniz

Kapat

Makaleler

Tüketilen Gıdaların Isılarının Diyetdeki Rolü

  Çok önemsiz gibi görünen ,ancak bilgi eksikliği nedeniyle yanlış uyguladığımızuygulamalar nedeniyle hayatımızı ve yaşam konforumuzu sıkıntıya girmekte ve kilo almaktayız.

  Örneğin gıdaların hangi ısılarda ya da çiğ veya pişmiş olmasınınobesite üzerine etkisine dikkat etmeyiz.Bu konuda alışılagelmiş alışkanlıklar yanlışlarla doludur.Örneğin pişmiş olan besinlerin çiğ olanlara oranla kilo yapma kapasitesi daha yüksektir.Bir yiyecek ne kadar çok pişerse kilo yapma ihtimali de o derece artar.Mesala makarnanın glisemik indeksi normalde çok yüksek değildir ama ne kadar çok pişirirsek glisemik endeksi o kadar artar.Bu nedenle makarnayı pişirirken biraz diri bırakmakta fayda vardır.

  Sık yapılan hatalardan biride yemekleri çok sıcak tüketmektir.Bir gıda tüketilirken ne kadar sıcaksa ,kilo yapma ihtimali o kadar fazladır.Bu hal,özellikle nişasta ve undan zengin besinler için geçerlidir.

  Yanlışlarımızdan biride özellikle vitamin,bol vitamin alacağımızı zannederek tükettiğimiz taze sıkılmış meyve sularıdır.Taze sıkılmış meyve suları kana hızlı karışmaları nedeniyle aynı hızla kandaki insülini de çok hızlı yükseltirler.Ardından hemen gelişen HİPOGLİSEMİ, açlığı tetikleyip gıda tüketmemizi provake eder. ÇünküH.4 portakaldan oluşan 1 bardak portakal suyunda hiç posa olmadığı için vücut tarafından emilimini yavaşlatacak hiç bir unsur kalmamıştır.Hıla kana karışır ve aynı hızla yağa dönüşür.O nedenle kabuklu veya posalı yenebilecek tüm meyveler kabuklu tüketilmelidir.

   Op.Dr.Adem Yücel

ÜRÜNLERİMİZE BURDAN ULAŞABİLİRSİNİZ

Ürünlerimizin Bulunduğu Mağazalar