Alışveriş Sepetiniz

Kapat

Makaleler

Metebolizma Nasıl Hızlanır?

Metabolizma vucudumuzun enerji uretme ve sarf etme faaliyetlerini kapsar.Bu üretim ve sarf faaliyeti hücrelerimizdeki küçük enerji santrallerinin yani mitokondri denen birimlerin faaliyetteki sayı ve gücüyle doğru orantılıdır.Özellikle mitokondri sayısının çokluğu çok ama çok mühimdir.Mitokondri sayımızı azaltmak veya artırmanın elimizde olması metabolizma hızımızın gaz pedalının adeta elimizde olması gibi bir avantaj sağlamaktadır.

 

Mitokondrilerimizi canlandırmak ya da zehirlemek fiziksel aktiviteler yanısıra yediklerimizle ilgilidir.Fazla kullanılan şeker, karbonhidrat gibi mitokondrileri zehirleyen tükettiklerimiz bu önemli üretim ve sarf santrallarının faaliyetlerini kısıtlamaktadır.

 

Doğal meyve şekeri olan fruktozun bile fazlası aynı zehirlenmeyi yapmaktadır.Erişkin bir kişinin günde 8 kesme şekerinden fazla kullanması mitokondrilerin tembelleşmesine ve kilo almamıza neden olur.Taze sıkılmış portakal suyu da bu hususdahiç masum olmayıp 15 kesme şekerine denk gelmektedir.

 

Egzersiz yaparken yaktığımız kaloriden daha da önemlisi bu esnada kaslarımızın çok çalışması, sonuçda mitokondrilerin ihtiyaç duyulan enerjiyi üretmek zorunda kalmasıdır.Egzersiz sürdükçe ve ağırlaştıkça mitokondriler tam kapasite çalışmaya başlar.Kapasite aşımı olursa, yani egzersiz devam ederse daha fazla enerji üretilebilmesi için hücredeki mitokondri sayısının artması gerekir ve artar.Böylece hücreler yeni mitokondriler üretmeye başlar.Adeta iki motorlu bir kasımız, beş motorlu bir kas haline dönebilmektedir.Yürürken aniden hızlanır, hızlı yürürken aniden koşmaya başlarsak mitokondrilerin yaktığı enerjide kat kat artmaktadır.

 

Burdan şu sonuç çıkmaktadır.DAHA FAZLA KALORİ YAKMAK İÇİN HAREKET HIZI YA DA ŞEKLİNİN DEĞİŞTİĞİ EGZERSİZLER TERCİH EDİLMELİDİR.

 

Bu bilgiler hafta içinde yapabileceğimiz exersizleri güne sığdırmamıza neden olmamalıdır.

 

Op.Dr.Adem Yücel

 

 

 

ÜRÜNLERİMİZE BURDAN ULAŞABİLİRSİNİZ

Ürünlerimizin Bulunduğu Mağazalar