Alışveriş Sepetiniz

Kapat

Makaleler

GÜNLÜK KALORİ KISITLAMANIN ÖLÇÜSÜ VAR MI?

Altı ay içinde  % 10 'luk bir kilo kaybı arzu ediliyorsa,haftada 0.5-1 kg vermelisiniz.Bir başka ifadeyle günlük kalori kaybınızın 500 ile 1000 kalori arasında olmalıdır.

    Bu kayıpların bir kısmını yediklerimizi azaltıp daha az kalori alarak,bir kısmını ise
egzersiz yapıp yakarak sağlayabiliriz.

     Kilo fazlalığı olan, beden kitle indeksi 27-35 arasında bulunan kişilerde  günde 
300-500 kalori civarında bir diyetsel kısıtlama ,uygun seçilen bir egzersizle haftada
0.5-1 kg ,altı ayda ortalama % 10 luk bir kayıp ,kilo düşüklüğü sağlayabilmektedir.

     Aşırı şişman ,beden kitle indeksi 35 'in üzerinde olan bir hastada günlük kalori
kaybı 500-1000 kalori arasında tutulduğunda kilo kaybı haftada 0.5 kg' dan  1 kg'a 
çıkarılabilmekte ve % 10'luk  orana altı aydan daha kısa sürede erişilebilmektedir.

     Altı aydan sonra aynı strateji uygulansa bile kilo kaybı hızında bariz bir azalma oluşmaktadır.O nedenle kilo kaybınızın daha uzun süre devam etmesini istiyorsanız fiziksel aktiviteniz ve  kalori kısıtlamanızla  oluşturduğunuz enerji kayıplarını birlikte 
değerlendirip,hesaplamalısınız.

    Op.Dr Adem Yücel

Ürünlerimizin Bulunduğu Mağazalar