Alışveriş Sepetiniz

Kapat

Makaleler

Gİ Diyeti

Glisemik İndeks diyeti, Obesite çözümünde ve beslenme gündeminde sık konuşulur oldu. Bel çevresi genişleyip,göbeği büyüyen, kilo vermekte zorlanan ,kilo verse bile kolayca geri alan şahıslara özellikle önerilen bir diyettir.

 

Gİ modeli hipertansiyon,şeker hastaları ve sık sık hipoglisemiye giren hastalarda başarılı sonuçlar vermektedir.Bu beslenme modelini kişi hayatına uygulayabilirse başarılı bir kilo verme yöntemi sağlayabilir.Besinler üç gruba ayrılır .Protein ,yağ ve karbonhidrat..Süt,et,tavuk,balık,süt ürünleri vb ürünlerin yer aldığı protein grubu kan şekerini yükseltmeyen ,insülin cevabına yol açmayan ,ve zor yakılan grubu oluşturur..Yağlar da yüksek kalori taşımalarına rağmen,kana karıştıklarında yüksek insülin cevabına yol açmazlar.

 

Bir gıdanın kalorisinin yüksekliğinden ziyade ,kana karıştığında sebep olacağı insülin seviyesi önem taşımaktadır.

Glisemik indeks beslenme modelinde dikkat edilmesi ve doğru seçimler yapılması gereken besin grubu karbonhidratlardır.Bulgur ,buğday,şeker,pekmez,bal,taze sıkılmış meyve suları bu gruba girer.

Nohut,mercimek,fasulye gibi ürünler de Karbonhidrat ailesinin diğer üyelerindendir.

Glisemik indeks modelinde önemli olan besinlerin içerdiği karbonhidrat oranıdır.Unlu bir yiyeceğin karbonhidrat oranı % 70 iken,aynı oran pirinçte %50'ye,bulgurda %20 ye düşer.Meyvelerde bu oran % 5 ler seviyesindedir.Pazı ve ıspanak gibi otlarda ise bu oran %2 lere düşmektedir.

Glisemik indeks modeli yüksek karbonhidrat içeren besinleri minimuma indirip,protein tüketimini artırmak üzerine kuruludur. Karbonhidrat grubundan doğru seçimler yaparak kilo yönetiminde son derece etkili sonuçlar almak mümkündür.Sistemin biolojik olarak nasıl işlediğinden bahsedeyim.

Buğdayın kırılmış hali olan bulgur ,elde edildiği buğdaydan daha çok kilo aldırır.Buğdayı un haline getirdiğinizde ise şişmanlatıcı özellik daha da artar. Çünkü bir besin ne kadar çok işlenir ise ,bağırsaklarımız tarafından o kadar çabuk emilir.kana çabuk karışır.Kana hızlı karıştığı için kandaki insülin seviyeside aynı hızla yükselir.Bu gelişmeyle kan şekeri hızla düşer.İşte bu düşüş ,yemek yediğimiz halde kısa bir süre sonra acıkmamızın yanısıra, yediklerimizin hızla yağa dönüşmesine neden olur.Bu tarz beslenme kişiyi adeta bir yağ üretme makinasına döndürür.

Op.Dr.Adem Yücel

 

ÜRÜNLERİMİZE BURDAN ULAŞABİLİRSİNİZ

Ürünlerimizin Bulunduğu Mağazalar